Pro koho je toto školení určené?
Školení je určené pro personalisty, vedoucí pracovníky, podnikatele, živnostníky, mzdové účetní, jednatele a majitele firem, ředitele, sekretářky, úředníky, administrativní pracovníky a širokou veřejnost.
Co mi toto školení přinese?
Cílem školení je přinést základní přehled o platném českém pracovním právu, jeho terminologii a základních institutech. Velký důraz bude kladen na novelu zákoníku práce 2023, kdy budou podrobně vysvětleny všechny důležité změny oproti předchozí právní úpravě. Školení vám předá ucelený přehled současné právní úpravy zaměstnaneckých vztahů, ale především aplikaci jednotlivých ustanovení zákoníku práce do podmínek podnikové a firemní praxe. Ta by měla patřit do základního vybavení každého personálního manažera, podnikatele, živnostníka a majitele či jednatele firmy. Dobrá znalost uvedené problematiky pomůže odstranit mnohdy zbytečné výdaje za pokuty, penále a neúspěšné soudní spory. Výklad je doplněn o řadu příkladů z každodenní praxe. Lektor je schopen na požádání obsah školení upravit tak, aby vyhovovalo specifickým potřebám, přáním a dotazům účastníků. Vše podáno srozumitelnou řečí pro neprávníky a laiky.
Co je náplní školení?
Velká novela zákoníku práce účinná od října 2023, novely z roku 2024 ke stavu, který bude účinný od 1.1.2025 a další legislativní návrhy změn pro rok 2025.
- Nejnovější změny 2024
- samorozvrhování pracovní doby zaměstnancem zařazeným na pracovišti zaměstnavatele,
- minimální mzda a valorizační mechanismus jejího stanovení, zrušení zaručené mzdy,
- změny režimových příplatků u DPP a DPČ,
- zrušení „plánu dovolených“,
- změna povahy odstupného při pracovním úrazu nebo onemocnění nemocí z povolání.
- Změny u home office (práce na dálku)
- uzavření dohody o práci na dálku a ukončení režimu práce na dálku,
- formální požadavky pro takový způsob výkonu práce a chystané změny v oblasti úhrady nákladů vzniklých zaměstnanci,
- nastavení práce na dálku se zaměstnanci,
- související záležitosti spojené s evidence pracovní doby a rozvrhováním směn v případě home office.
- Změny u DPP a DPČ
- směny, evidence pracovní doby, příplatky,
- povinné rozvrhování doby činnosti a nároku na dovolenou u dohodářů,
- změna i v oblasti nemocenského pojistného.
- Pracovní podmínky pečujících osob
- mateřská, otcovská a rodičovská dovolená,
- právo na práci mimo pracoviště,
- právo na obnovení původních podmínek.
- Změny v oblasti doručování písemností
- podpora digitalizace a elektronické komunikace,
- uvolnění právní úpravy doručování důležitých pracovněprávních písemností, a to zejména v oblasti elektronické komunikace,
- možnosti v digitalizaci HR dokumentace.
- Změny v informování o obsahu pracovního poměru
- rozšíření informační povinnosti zaměstnavatelů o pracovních podmínkách při vzniku pracovněprávního vztahu.
- uzavírání smluv, jak správně uzavírat pracovní smlouvy, na co si dát pozor při uzavírání smluv, struktura a náležitosti smlouvy, důsledky chybně uzavřených pracovních smluv,
- vznik pracovního poměru z pozice zaměstnavatele (příslib zaměstnání, vstupní lékařská prohlídka, zkušební doba, pracovní poměr na dobu určitou),
- dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr (základní vymezení práv a povinností zaměstnavatelů),
- pracovní doba a její rozvrhování (evidence pracovní doby zaměstnavatelem směny a jejich plánování, práce přesčas, nepřetržité odpočinky), úskalí její právní úpravy ve vztahu s realitou,
- pracovní neschopnost,
- aktuální problematika spojená s GDPR z pohledu pracovněprávních vztahů, z pohledu ochrany osobních údajů zaměstnanců a vedení jejich osobní agendy zaměstnavatelem,
- změny pracovního poměru,
- služební cesty, cestovní náhrady,
- přeložení, převedení,
- ukončení pracovního poměru, výpověď, okamžité zrušení pracovního poměru,
- odstupné,
- náhrada škody, tzv. „hmotná odpovědnost“,
- praktické příklady, modelové situace, diskuze, aktuální judikatura.
V ceně zahrnuto:
Studijní materiály, osvědčení a občerstvení včetně oběda, pokud se nejedná o školení ONLINE.
Místo konání: