Vyhledávání

Reklamace už vás nebudou stát nervy ani zákazníky!👆 | mbk.cz

Lama
led 03, 2025

"Většina prodejců i přeprodejců dělá stále stejné chyby. V novele Občanského zákoníku se nikdo pořádně neorientuje."

To jsou slova našich lektorů advokátů, kteří čerpají z vlastních profesních zkušeností klientů, ze soudních sporů a nakonec i ze zkušeností firem a jejich zaměstnanců, kteří navštívili naše kurzy a workshopy.

Reklamace jsou pro mnoho firem tabu. Nemusí to tak ale být a pro změnu lze rozhodně něco udělat. Češi si v reklamacích libují a využijí každé příležitosti, každé situace. Klienti si často stěžují, že kupující jsou chytřejší než oni, a nebo si na to alespoň úspěšně hrají. Tohle je ale špatně. Prodávající jsou v obchodně-právním vztahu původní stranou, která nabízí své produkty a služby. Za svou nabídkou a její kvalitou si prodejce stojí a dle účinné legislativy hájí svá práva a dodržuje povinnosti.

mezerník v textu_web články.png

Co nového se od 6.1.2023 s novelou Občanského zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele událo?

  1. Uzavírání smluv po telefonu Podnikatelé musí po telefonické nabídce zaslat spotřebiteli potvrzení nabídky v textové podobě (např. e-mailem). Smlouva je uzavřena až po výslovném souhlasu spotřebitele s touto nabídkou.

  2. Slevové akce Při slevových akcích musí prodejci uvádět nejnižší cenu, za kterou bylo zboží prodáváno v posledních 30 dnech před poskytnutím slevy. Toto opatření zabraňuje umělému navyšování cen před slevami.

  3. Záruka Zákonná dvouletá záruka byla zrušena. Spotřebitel nyní musí prokázat, že vada existovala již při převzetí zboží. Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, předpokládá se, že existovala již při převzetí, ledaže prodejce prokáže opak.

  4. Odstoupení od smlouvy při nekalých praktikách Spotřebitel může odstoupit od smlouvy do 90 dnů, pokud byla uzavřena na základě nekalé obchodní praktiky. Alternativně může požadovat přiměřené snížení ceny.

  5. Zpřísnění podmínek pro podomní prodej a prodejní akce Při podomním prodeji nebo na prodejních akcích má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 30 dnů od jejího uzavření, což posiluje ochranu před agresivními prodejními praktikami.

  6. Informační povinnosti prodejců Prodejci musí poskytnout spotřebitelům rozsáhlejší informace před uzavřením smlouvy, včetně detailů o vlastnostech zboží, ceně, nákladech na dodání, platebních podmínkách a právech z vadného plnění.

  7. Elektronické objednávky Při elektronických objednávkách musí být tlačítko pro potvrzení objednávky označeno jasně, aby bylo zřejmé, že spotřebitel se zavazuje k platbě (např. "Objednávka zavazující k platbě").

Tyto změny mají za cíl posílit ochranu spotřebitelů a zvýšit transparentnost obchodních praktik. Prodávající by měli upravit své obchodní podmínky a procesy, aby byly v souladu s novou legislativou.

mezerník v textu_web články.png

Jak dokážeme společně s lektory pomoci a naučit vaše zaměstnance profesionalitě?

Naše kurzy jsou maximálně prakticky zaměřeny. Znalosti a zkušenosti předané advokáty využijí účastníci okamžitě a efektivně ve své praxi:

Reklamace a odpovědnost za vady dle novely Občanského zákoníku 2023: i základy legislativy u nás nejsou strohou a nudnou přednáškou, lektoři vedou kurz velice interaktivně, řeší se konkrétní business účastníků, advokáti inspirují realnými případy a nejlepšími postupy v praxi. Více informací zde.

Reklamace, odstoupení od smlouvy a odpovědnost za vady - workshop: velice praktické a naučné 4 hodinové školení, kde se účastníci díky simulacím reálných příkladů učí správným a efektivním postupům. Lektoři upozorní, čemu se vyhnout, na co se naopak zaměřit a kde využít možností legislativy. Jak a v které fázi nejlépe komunikovat se spotřebiteli? Všechny otevřené termíny zde.

Reklamace a odpovědnost za vady dle slovenského práva: pokud vaše podnikání jakkoliv souvisí s působením na Slovensku (sklady, pobočky, prodejci, přepravní služby apod.), řídí se celý obchodně-právní vztah také slovenskou legislativou. Naši advokáti vás všemi informacemi a podmínkami provedou přehledně a cíleně.

mezerník v textu_web články.png

Jak se klíčové změny reálně projevily a co doporučují advokáti z praxe?

Dva roky praxe s novými podmínkami novely Občanského zákoníku je již dostatečná doba pro lektory MBK Consulting k souhrnu stěžejních informací a předání znalostí a zkušeností z advokátní praxe a soudních sporů. Naučíme vaše zaměstnance aktuálním legislativním požadavkům a správným a efektivním postupům. Reklamace budete řešit snadněji a rychleji, ušetříte čas i peníze celé firmě. Ukážeme vám, že reklamaci lze vyřídit ke společné spokojenosti a vy tak nemusíte zákonitě o své klienty přicházet.

Školit a vzdělávat vás budou přední advokáti Jihomoravského kraje Mgr. Tomáš Fabík a JUDr. Kamila Winklerová. Více informací:

🔗 https://www.mbk.cz/

📞 739 079 000

📩 info@mbk.cz

Těšíme se na nové i stávající klienty, které v nové výzvě maximálně podpoříme, tým MBK Consulting

Poptávkový formulář

Vyplněním pole IČO umožníte formuláři předvyplnění údajů o společnosti.